onsdag 11 juni 2008

Reasturang Bellevue

Bellevue bjuder på norra europas lidingölyxigaste och mest ultrasvenska bricklunch. Inredningen är som hämtad ur någon sandhamnskrog i SOS sällskapsresan (då räknar jag in samtliga gäster, varav hälften hade rosa/mintgrön stickad tröja hängande nonchalant över axlarna, och den andra hälften hade seglarskor, hjärtliga leenden och brunbrända ansikten.) 
Eftersom jag idag har en "vit" dag, så gav det mig möjligheten att observera saker som jag annars hade missat totalt, saker som på ett talande sätt beskriver stämningen på denna fullfjädrade matplatå:

-Dom har hängt ett segel i taket (antagligen för att folk som seglat dit ska känna sig extra välkomna)
-Ljushållare gjorda av rustika krukskärvor från toscana pryder väggarna.
-Dom har lagt valnötsbröd i salladsbuffén!
-Fredrik Reinfelt och hans kompis Eskil Erlandsson tränger sig i matkön.

Generellt får Bellevue betyget 4 hästar.

1 kommentar:

Linnéa sa...

haha! här är den ju! jag som trodde du narrades. men vilken kvalitét felix, asså det määärks veeerkligen att du kaan det här med dataa!

/största fanet