torsdag 12 juni 2008

In Vino Veritas

När du kliver in på en äkta italiensk resturang, såsom denna Ciao Ciao Quattro, känner du hur det börjar vattnas i ostmagen. Att kocken är en exakt replika av torreadoren i tjuren ferdinand gör det hela bara ännu mer pirrande och tjusigt!
Dock grumlas mitt omdömme redan långt innan jag ens fått in min mat. Sittandes på det lilla loftet ovanför baren, får mina giriga ögon syn på ett till synes obevakat vinskåp! Förstå min frustration när den lilla stölden, som såg så enkel ut i tanken, sedan i verkligheten visar sig vara omöjlig! Jag vrider och drar, kämpar som med en rubriks kub för att trassla ut denna delikata Costa Russi från 2004 som gömmer sig i det låsta vinskåpet.
Till slut ger jag upp, men då visar sig en ny fägring vid min törstande horisont. Jag har redan för länge sedan totalt tappat intresset för maten jag beställt och tappat bort både nummerlapp och lunchsällskap när jag på vingliga ben lutar mig ut för balkongen för att få tag på de små dyrgriparna som står gömda där uppe.

Hur det hela slutar vill jag helst inte gå in närmare på, men jag fick med mig en handfull småkakor från kaffebuffen innan jag plötsligt stod där ute på gatan igen.

Baserat endast på småkakornas kvalité vill jag ge ett slutbetyg på fyra hästar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför hängde jag inte med?! Det hade varit roligt att se Fellan bli utslängd från Ciao Ciao för en gammal flaska vin. :)

Anonym sa...

Föreslår en stöld på varje lunchrestaurang !
/the Holy Helli

Felix af Ekenstam sa...

Jag skrev aldrig att jag blev utslängd! Det skulle vara under min adliga värdighet.

fyratillfem sa...

nu börjar din blogg-stil anta en form, felix! Däremot har vi lite idéer om hur bloggens VISUELLA form skulle kunna se ut. Om du är intresserad?

Lotta Lundgren sa...

Jag tycker hela du luktar geni. Fortsätt i denna goda anda!