onsdag 25 juni 2008

Felix "ser" Rött

Idag bar den slitna asfalten min stretande mage till restaurang Rött på Rörstrandsgatan vid St Eriksplan. 
Lokalen kan för ett otränat öga verka helt normal, fylld med mysiga pappor i kostym som mumsar på kött och dricker vin. Men om man skrapar lite på ytan och lägger sin näsa i blöt så framträder en mycket otäck verklighet!
Från vänster till höger: "Barbaresco", Costa Russi och Domini Veneti

Männen på bilden är alla tre medlemmar av den kriminella organisationen Amarone della Valpolicella, som sysslar med vin-smuggel och människorov. (Observera pistolen som de helt nonchalant lagt helt öppet på bordet).
Jag äter min mat i smyg och iakttar deras beteende på avstånd, försöker att smälta in i mängden så gott jag kan.
Stefano de Neive i egen hög person

Efter några minuter får jag även syn på det högsta hönset av de alla, självaste Stefano de Neive! Att han visar sig offentligt är i sig ytterst ovanligt och kan bara betyda att det är något stort i görningen. 
Det här börjar nu bli så riskabelt att jag väljer att långsamt, smygande lämna restaurangen. Men dom har inte sett det sista av mig än!
Funderar på om jag ska lämna in en anonym anmälan till polisen, eller om det kanske är bäst att bara låta det hela bero?

Inga kommentarer: