onsdag 18 juni 2008

Den mäktigaste matlådan

Nu är tiden inne att dyka ner i mina medarbetares privata affärer! Att granska deras innersta hemligheter! Lyfta på locken och pilla på vad helst som kan tänkas ligga i deras små plastboxar. (och även för att spara några tior i min sinande portmonä)
Det är dags att kora Norra Europas bästa matlåda!

Här följer deltagarna, ackompanjerad med min recension för respektive rätt:
Kajan - "Zucchinilasange"
Ett hemlagat vidunder! Mina smaklökar fullkomligt exploderade av lycka när den första tuggan av denna utmärkta lasange landade i min mun. Nötigt och varmt med en ton av bark.
(När jag var liten brukade mina föräldrar odla egna Zucchinis, en var nästan lika stor som mig och jag gröpte ur den och gick runt med den över huvudet. Efter ett tag började det lukta märkligt och jag fick flammiga utslag över hela kroppen. Sen dess har jag inte haft så mycket till övers för Zucchini, tills nu!)
Betyg: 4,5 Hästar

Karin - "Hemlagad Suschi"
Såg imponerande ut vid första anblicken och hennes förföriska leende fick mig att känna mig fullkomligt trygg i hennes japanska matarmar. Men samtidigt som den första avokadobiten långsamt gled genom min strupe började misstankarna hopa sig. Detta var inte någon matlåda alls utan en "köperätt"!
Under vilda protester och menlösa bortförklaringar från hennes sida bad jag henne helt sonika att lämna rummet och tävlingen. Ledsen Karin; regler är till för att hållas!
Betyg: inga Hästar

Karolina - "Achikabaoa soppa"
Trots det något pretentiösa namnet och Karolinas skenheliga uppsyn gjorde denna murriga soppa ett starkt intryck på mig. Currig, ostig och lite len. Lite som en mjuk varm sten.
Betyg: 3,5 hästar

Per - "Ceasersallad"
Per är en väldigt trevlig kille och en högt skattad kollega. Därför gör det mig ont att yttra dessa beska ord. Men den här salladen var fullkomligt oätbar. Det måste kvala in som Norra Europas sämsta sallad, alla kategorier. Sursyrlig dressig, degig sallad och, var det där verkligen parmesan?
Det enda som talar till Pers försvar är att det hela var ett halvfabrikat från Dole.

Betyg:1 häst

Så, tack för maten, nu är jag ganska mätt. 
Det eftertraktade förstapriset:

En snyggt upplagd och styckad Snickers™

Går till Kajan och hennes mysiga Lasange!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att jag inte tog med mig min låda. Köttet hade ruttnat och antaligen hade jag fått en överstruken/död/slaktad häst som betyg. Grattis Cajjan :)