tisdag 17 juni 2008

Moi mukulat!

Tog en snabb lunch idag med mina goda vänner Rune, Pontén, Gabor och Matheus.
Till saken hör att dom alla är ganska "småväxta". Folk brukar ofta ge sig på dem och kalla dem för dvärgar och liknande. Jag är inte sen att rycka ut och upplysa om att det faktiskt heter "Knattar" och inget annat!

Tillsammans tog vi oss i alla fall ner till Hemköp Norrtull för att prova något så exotiskt som rå fisk! (Något som Gabors har tjatat på mig länge att jag borde prova, jag som är så matintresserad)
I folkmun kallas det Sushi och det är en asiatisk rätt med tusenårig historia. En rå fiskbit placeras på en boll ris som rullats i socker och japansk starksprit om jag förstått det hela rätt! (ej att blandas ihop med den snarlika Sashimin som mest är råa köttslamsor utströdda på måfå på en tallrik med sallad) Delikat anser några modiga pionjärer, smaklöst och slemmigt tycker vi andra.

Mina vänner, knattarna, stod sig mer än väl på min överblivna miso-soppa, deras snittbetyg blev 3,2 hästar. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du flippat! :)

Felix af Ekenstam sa...

..sa han med heliumröst

Anonym sa...

Det här luktar lite fyratillfem...

Felix af Ekenstam sa...

dom kan väl inte ha patent på små personer?
Dessutom har jag känt dom här pysslingarna i flera år, vad ska jag göra? Förstora upp dom på digital väg för att få det att se mer normalt ut?
Jag tycker att alla ska respekteras för dom som dom är, och att man ska få skildra sanningen utan att anklagas för plagiat!